شناسایی ۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در نهاوند 

رئیس مرکز بهداشت نهاوند از شناسایی ۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در این شهرستان خبر داد.

علی‌احسان خویشوند گفت: بررسی آمار جوانان گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال شرکت‌کننده در پویش ملی سلامت نشان می‌دهد جوانان این شهرستان در معرض آسیب ناشی از چاقی، اضافه وزن و در مرز دیابت قرار دارند که علت عمده آن کم‌تحرکی است. 

او گفت: در طرح غربالگری فشار خون بیش از ۷۷ هزار نفر یعنی ۵۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شرکت کردند که از این تعداد بیش از ۱۸ هزار نفر را جوانان گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال یعنی ۶۳ درصد مجموع جوانان شهرستان تشکیل می‌دهند. 

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: از مجموع جوانان شرکت‌کننده در پویش یک‌هزار و ۷۱۴ نفر دارای مشکل پیش فشار خون هستند که اگر تحرک و فعالیت جسمی نداشته باشند یقینا با مشکلات عدیده در زمینه سلامت مواجه خواهند شد.

خویشوند گفت: علاوه بر این یک‌هزار و ۴۴۴ نفر از جوانان دچار قند خون مرزی هستند که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی قطعا به بیماری دیابت مبتلا خواهند شد.

او با بیان اینکه ۶ و ۲ دهم درصد جوانان شهرستان دچار چاقی و ۱۶ درصد نیز دارای اضافه وزن هستند گفت: در طرح ملی غربالگری تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده که حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر آنان از بیماری و فشار خون بالای خود بی‌خبر بودند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: در زمینه بیماری دیابت نیز در این پویش حدود ۴ هزار و ۹۰۰ بیمار دیابتی شناسایی شده که حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها از بیماری دیابت و میزان قند خون خود بی‌اطلاع بودند.

برچسب ها: مرکز بهداشت ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.